Dankzij technologie communiceren we op een totaal andere wijze met onze klanten; vaak vinden zij voor hen relevante informatie via zoekmachines en alles wat ze nodig hebben om een keuze te maken is slechts een kwestie van een paar muisklikken. Bronnen zoals sociale media en websites, nieuwsbrieven, video boodschappen of publicaties van marktspecialisten voorzien iedereen van een overvloed aan informatie.
Onderzoek toont aan dat de klant pas contact zoekt met uw organisatie wanneer 80% van de benodigde informatie reeds is verzameld; pas dan ontstaat het eerste rechtstreekse contact zoals telefonisch of met behulp van een chat functie of e-mail.
Dat betekent geenszins dat menselijk contact er niet meer toe zou doen; in tegendeel, kopers hebben nog steeds graag PERSOONLIJK contact. Dus wanneer u in staat bent een optimale digitale klantreis te combineren met een prettig persoonlijk contact is de kans op een hoge mate van klanttevredenheid bijzonder groot, zowel in B2C als B2B.
Kortom, het gaat in dit digitale tijdperk niet alleen om technologie; uw digitale roadmap is vooral een mindset met impact op uw organisatie (lees; uw mensen). Het stelt eisen aan begrip voor uw klanten die dus via digitale kanalen bij u terecht komen en waar u met behulp van marketingtools loyale klanten van kan maken. Maar ook hoe u bijvoorbeeld video content kunt inzetten op sociale media die leiden tot grotere bekendheid van uw merk en uw organisatie.
En dat is nou precies waar wij al meer dan 10 jaar actief mee bezig zijn; we delen onze ervaringen graag met u.