Digitale tranformatie - jouw verbonden wereld

Digitale technologie heeft de laatste 2 decennia grote impact gehad op onze samenlevingen en het tempo waarin dat verloopt gaat alleen maar omhoog. Vooral de introductie van de iPhone van Apple in 2007, heeft dat beïnvloedt; de manier waarop we kranten lezen, aankopen doen, geld overmaken of onze vakantie boeken maar ook hoe we met diensten die muziek of films aanbieden omgaan.

Vooral in B2C is het volume groot, maar B2B is met een inhaalslag bezig. Meer dan 70% van de sales cycle in B2B gaat tegenwoordig digitaal; productinformatie, prijzen vergelijken, levertijden checken of prijzen van concurrenten met elkaar vergelijken, alles verloopt via digitale weg en dat allemaal via een paar muisklikken.

Marketing in beweging

Deze ontwikkelingen dwingen ons ervoor te zorgen dat ook onze prospects en klanten ons weten te vinden en dat vergt vooral organisatorische wijzigingen; uw mensen moeten weten om te gaan met digitale hulpmiddelen die zorgen voor een optimale klantbeleving. Persoonlijke aandacht, goed luisteren en reageren via digitale kanalen, vooral ook na de aflevering van gekocht producten.

Nog niet zo lang geleden waren dergelijke werkzaamheden vooral tijdelijke acties of campagnes maar tegenwoordig is dit een blijvend fenomeen; uw klanten verwachten niet anders dus is het een strategisch deel van uw bestaan geworden, mogelijk gemaakt door technologie.

New Value Proposition@work

Soms betekent dit dat u terug moet naar de tekentafel om te kijken of uw bestaande business model(len) nog rendabel zijn; kijk hoe uw concurrent ermee omgaat, ga om tafel met uw klant(en) en check of zij uw diensten en producten nog steeds op waarde schatten en hoe zij naar uw organisatie kijken.

Vaak zijn gesprekken met klanten eenvoudig op te zetten en leveren heel veel waardevolle informatie op. Overigens ook een mooie opdracht voor uw medewerkers.

nl_NLDutch